Wheats

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Motivation!

Av Malin Johansson - 4 januari 2013 08:45

 


Ja vad är motivation för dig? Vad driver dig fram uppåt och vad driver dig upp igen efter en djupdykning?


Jag pratar då givetvis om hundträning för att det inte ska bli någon djupanalys av livets alla andra gåtor.


Jag har funderat rätt mycket på detta för egen del. Vad driver mig till att träna mina hundar i ur och skur, att gå upp okristligt tidigt för att sedan åka bil i många mil...tävla en stund och sedan hem igen, pulsa runt i djupsnö, halka runt på isiga gator, att försaka vänner....ja listan kan göras hur lång som helst !


Mina hundar är förutom min tvåbenta familj mina bästa vänner helt enkelt   . Vi delar alla upplevelser och de är mig trogna i vått och torrt, de finns alltid där och är raka enkla individer, man kommer ut i alla väder och får uppleva naturen årstiderna på ett helt annat sätt än de som ingen hund har....det är jag övertygad om.


När det gäller tävlingsmotivationen kan man ju verkligen undra vad som driver en - på tävlingsdagen är jag så nervös att jag nästan kräks, skakar och mår skit men ändå säger man att det är roligt !!! Vad är det som är roligt ? Jo, att komma till tävlingen känna spänningen i luften, prata med alla nya och gamla hundvännersom man oftast bara träffar på tävlingar runt om i landet, och när allt sitter som det ska och allting bara flyter på ja då finns det inte mycket som slår den känslan. Har man upplevt detta så är det en bra motivationskälla även de gånger när det går käpprätt åt helsike!


I ärlighetens namn så för min del är det vägen till framgång som är den roligaste och det har jag börjat förstå nu. Jag ska inte ha för bråttom upp i klasserna, vad ska jag göra sen? Win och jag ska bli ett team och finnas på tävlingsbanorna i många år så just nu drar jag lite i handbromsen och tänker långsiktigt....det är vägen till framgång som är det roligaste ekar i mitt huvud.


I helgen är vi ett gäng som hyrt en stor träningshall i Rättvik och ska träna tillsammans och då hoppas jag att motivationen ökar ännu mer.


Hur tänker ni gällande motivation och hundträning?

 
 
Ingen bild

Camilla & Yoda

13 januari 2013 01:17

Jag är också så nervös även att jag har tävlat i flera år, i både hund och hästsporten. Jag är en människa som vill satsar på att få massaaa 10:or ;) När man går ut på plan och känner att jag och min hund är ett är en helt underbar känsla. Det är de som får mig att fortsätta :)

Malin Johansson

13 januari 2013 18:36

Den känslan har jag inte riktigt fått än men jag väntar fortfarande på den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards