Wheats

Alla inlägg under mars 2015

Av Malin Johansson - 16 mars 2015 19:24

Då var det dags att bege sig till Strängnäs för lite vänstervarvande med hundar och dotter. Denna gången hade vi även med oss Ronja och Dinero så det var extra kul :-)

Vi kom ner i lördags och kollade lite på finalerna och tränade några varv med hundarna för att sedan åka och besöka Inger och Björn Lander i deras nybyggda fina hus. Det var riktigt mysigt att träffas och hoppas vi ses snart igen !


I går var det dags för Win att vara med igen, han är ju inte ställd så många gånger eftersom Kelipe behöver bruksmerit för att ta Cert har jag medvetet väntat och bara varit på någon enstaka för att träna. Nu slog han till igen och plockade sitt 2:a cert och dessutom så blev vi BIR Bäst i Rasen :-). Vi fick exl,ck,cert,cacib, BIR

             

Någon sa att jag tvunget skulle vara med i gruppfinalen och jag säger stort tack till Ulf W som tror på oss :-) I förhandsgranskningen kändes det rätt meningslöst för domaren tittade ingenting på oss, vi stod still i 20 min och han slängde inte ens en blick på min hund så lite bitter blev jag. Uppenbarligen så hade han tittat mer än vad jag visste för vi blev BIG 4 ( Bäst i Gruppen ), det var sjukt många hundar med i finalen då grupp 1 innehåller 48 olika raser när alla är representerade och vi blev 4:a. Jag är jättestolt över min lilla bruna fan som ännu en gång ställer upp på det som jag tänkt mig. Saknade lite tryck i tassarna i finalen men samtidigt kanske inte jag kan begära mer efter en lång dag utan vila.

           

Som om inte detta var nog så tävlade Natalie för första gången i äldre gruppen och slutade 4:a med Nessie som fick göra sin första riktiga start i JH. Det här kommer att bli bra och jag är stolt över er. Extra kul att de fick jobba med utbyteshundarna ordentligt också och svara på flera frågor :-)

                   

Jag ställde Dinero åt Ronja som har en skadad fot och vilken debut denna gosse gjorde 7 år gammal, 2:a bästa hane i öppenklass med ett excellet får vi vara nöjda med.

       

Vi träffade även Susanne och hennes Bam-Bam som kommer att bli farliga i ringarna framöver, även de excellet och då i Juniorklass.

   

Tusen tack för alla fina kommentarer via facebook och hejarrop vid ringside.

Av Malin Johansson - 3 mars 2015 14:37

Natalie fick erbjudande om att följa med Madde till Norge den 21/3 och givetvis var svaret Jaaaaa!!! . Sagt o gjort drog de iväg utan mig för en rolig helg tillsammans med utställning som tema.
Nessie och Natalie blev till slut bästa tik och slutade som BIM med Cert o Cacib, så stolt så man spricker liksom!
Dagen efter var det JH och Natalie fick 91 p av 100p med Sydney och de skötte sig perfekt enligt Madde som coachade, ja då kan man inte göra mer. Utbyteshunden var dock lite besvärlig och gick på bakbenen och stretade åt alla håll men det är ju bra träning iallafall.
Tusen tack Madde och Emmelie som gjorde bra ifrån er som hönsmammor   

Ovido - Quiz & Flashcards