Wheats

Alla inlägg under mars 2011

Av Malin Johansson - 26 mars 2011 17:29

Då var tävlingen avslutad för denna gången. 

Ronja gick riktigt bra och jag tycker hon höll ihop men hade öronen mot läktaren och siktet inställt på den öppna dörren där de andra värmde upp utanför.


Hon höll ihop och blev inte låg iallafall och det är det viktigaste! Med mig från tävlingen tar jag att attityden är på väg att ändras och att jag fick stopp på henne i inkallning med ställande, tvärnit ... sedan lite försiktig tillbaka men det är en annan bit. Betygen var 10, 9,5 och några 8:or som sämst förutom "rutan" och fjärren som vi nollade  . Till rutan sprang hon mot dörren och stannde till höger om alla konerna....dubbelkommande och hon tittade sig omkring och flyttade sig men hamnade inte helt rätt. Jag bröt det momentet och skickade på kort avstånd, klappade om och gick vidare. På fjärren snusande hon i backen och sedan hörde hon inte alls på vad jag sa, bröt när inte kontakten fanns och gick vidare.



Man får en liten trösthund i Rättvik när man inte hamnar på pallen och just nu står den bland pokalerna så att jag får skämmas varje gång jag tittar på den.....rätt gullig men jag vill inte ha någon förba...porslinshund, jag vill ha ett föstapris och en rosett!!!


En bild på trösthunden..

 

Av Malin Johansson - 21 mars 2011 21:38

Tänk va tiden går fort! Jag tyckte inte det var längesedan som Emma flyttade hem till oss och snart är det 2 år sedan  


Igår fyllde Emma 4 år och firades med tårta och sång och extra uppmärksamhet hela dagen.



      

På kvällen var det dags för lite hundträning och bilderna nedan visar Natalie i tränarkläder. Det blev lydnad för Emmas del och Natalie tränade Juniorhandling och lite trix med Emma.


       

Av Malin Johansson - 18 mars 2011 20:59

Nu har det äntligen blivit av att vi kommit igång med behandling av framförallt Softie. Laila Gudmunds från Malung är hundfysioterapeut som inom ett halvår även är klar med den österländska akupunkturen. Det är sjukt spännande att få se hur hundarna reagerar och svarar på nålarna.


Softie är som bekant allergisk och kliar sig, har tarmproblem, öronproblem och lider av värmen ( är allmänt het ). Detta ska nu förhoppningsvis Laila kunna hjälpa oss med så att vår underbara hund kan få ett drägligare liv, utan en massa mediciner.


Ronja är en lite orolig själ och behöver hjälp med att stärka självförtroendet och komma allmänt i balans. Ronja fick första behandlingen igår och var jätteduktig.


Lite bilder på Softie blev det idag då Natalie var med och fotograferade.


Softie är jättesnäll att hålla på med och låg och njöt av att bli ompysslad på bordet. Det gör inte ont då nålarna är supertunna och mjuka, Softie nästan somnade på bordet. Tack Laila för idag , vi ser fram emot nästa besök.


           


    

Av Malin Johansson - 17 mars 2011 14:52

Nu är jag trött på Blogtown och provar nåt nytt!


Helgens händelse var utställning i Rättvik med Juniorhandling för första gången för Natalie som var rejält nervös. Natalie ställde även Softie mot Ronja och vann såklart över mamma och Ronja  


I Juniorhandling kom Natalie och Softie på en hedrande 2:a plats, vad ska det bli av detta ekipage mån tro?


Helgens resultat:

Softie BIR, HP och BIG 1 men sedan oplacerad i finalen

Ronja HP

Emma BIR,HP och BIG3

Juniorhandling med Softie 2 placering


  

  

  

    

      

    




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards