Wheats

Alla inlägg under december 2012

Av Malin Johansson - 29 december 2012 14:10

Jaha då har självaste julafton varit och jag hann klart med allt jag skulle och till och med lite vila innan ;-). Alla var uppspelta över julklappar och mat och fam. Johansson kan konsten att göra julbord och handla julklappar till alldeles för många. Hundarna slet åt sig sina paket och tuggade hela kvällen , tack Husdjursboden :-)
Vi har åkt spark, promenerat och testat skidorna med Win vilket var en höjdare. Vi har hunnit med några lydnadspass och arbetspass under veckan som gått och är nu lediga ett par dagar igen.
Natalie har varit sjuk sedan juldagen så ett trist jullov för hennes del. Tur hon älskar att läsa böcker och mysa i soffan med Emma.
Nu försöker vi njuta av vintern med skidåkning, sparkåkning och långa promenader medans vi är lite lediga och önskar alla ett Gott Nytt År.

Av Malin Johansson - 22 december 2012 21:37

Idag har Natalie och hundarna fixat årets julkort. Softie älskar ju att vara med på kort men de andra två är ju lite mer svårflörtade. Wins tomteluva var precis överallt för att till sist hamna under hakan.
Själv har jag handlat mat, julklappar , lagat mat, gjort cheeskake, julgodis tillsammans med familjen. Gjorde ett avbrott och smet iväg och tränade Win i ridhuset 1 Tim . Är dyngförkyld så det blev lugna övningar och inte så mycket toklek. Hoppas det vänder så jag kan testa och åka lite skidor snart. God Jul på er alla vänner och alla andra som läser vår blogg.

Av Malin Johansson - 18 december 2012 14:23

Helgen bjöd på mycket intryck precis som det ska vara. Många vackra hundar har fastnat på näthinnan. Jag var vid Wheatenringen och sa hej innan bedömningen började och det kändes ok. Gick dit igen och bara grät så snart vänliga Anne började prata med mig. Det gör så fruktansvärt ont fortfarande att inte ha Ronja vid min sida. Inte så många som gillade henne men hon var min bästa vän oavsett hur hon såg ut och oavsett hur hon betedde sig. I mina ögon var hon den vackraste av dem alla!
På lydnadsplan hejade vi fram Rebecka från klubben som gjorde en bra internationell debut . Jag fick några fler målbilder efter helgens lydnad , kul att få se lite Kelpies :-)
Juniorhandlingen började med SM på lördagen och Amanda från klubben deltog. Hon drog till med top 10 på sitt första SM , stort grattis :-)
Min Natalie tävlade på söndagen och var såklart sjukt nervös. Hon fick så mkt tips och råd att hon fick lite blackout , sprang rakt in i trimbordet och har en svart/blå höft, när hon skulle gå triangeln valde hon lite fel väg MEN jag är sjukt stolt över min dotter som i ringen för sig väl och klistrar på dig leendet trots att hon hade rejält ont. Hon imponerade på domaren med sin kunskap om rasen, det satt som en smäck. Vi måste bara ut och tävla lite och få lite erfarenhet. Det börjar bli fin sammanhållning i gruppen och de "nya" bildar sig nu en egen trupp vilket var det roligaste med hela helgen. Även vi mammor pratade mkt så gemenskapen kändes superbra.
Softie imponerade stort på oss med sitt lugn på tågen. In och ut, upp och ner för trappor, på pendeln, ut igen, in i hissar osv osv. Underbara stabila Softie !

Av Malin Johansson - 14 december 2012 16:26

I eftermiddags hade vår onamnade lilla orkester sin första spelning. Det är blandat med stråkar och några blåsinstrument och det är barn + deras fröknar som framför låtarna! Lyssna och njut!




Och såklart Gabriellas sång :-)


Nu laddar vi för en trevlig hundhelg i Stockholm med tävling för Natalie på söndagen då SHU har Juniorhandling. '


Av Malin Johansson - 9 december 2012 17:34

Kära nån vilken helg det blev ?. Idag styrde jag bilen mot Rättvik och deras stora körhall för att tävla igen. Kan erkänna att det var svårt att ladda om från igår och inte gjorde det lättare med -18 grader.
Win fick hänga med på läktaren nästan en hel timma innan start vilket var bra, han hinner ladda ur sig och gå ner i aktivitetsnivå.
Platsliggningen - här slukade han några trasbitar från ridhusunderlaget men låg iallafall tyst och stilla. När jag går tillbaka lyckas jag trampa i hundskit så när jag ställde mig bredvid honom kastade han sig bort och tänkte inte komma närmare än 3 m, en 8:a på platsen! Ut och skrapa av skiten i snön och försöka få honom att fokusera igen eftersom vi hade nummer 1. Idag var min plan att inte dunka på med belöning så mkt mellan momenten då han igår slog över några gånger. Idag bättre fokus men attityden försvinner lite när man kör på säkerhet. Rätt bra poäng och vet ju vad vi behöver blir bättre på, idag 173,5 p. I övrigt är jag nöjd med att han fixar miljöombytet så bra och att han skiter i hundar som studsar runt på läktaren och folk som pratar högt, skönt besked och plus i kanten!
Nu blir det att börja lägga om träningen och sikta vidare. Första titeln är i hamn och fler ska det bli .
Tack Nedan-Siljans bk för bra arrangemang som vanligt!

Av Malin Johansson - 8 december 2012 21:12

Där satt det andra förstapriset och dessutom en seger :-)
Då har vi varit i en fantastisk fotbollshall i Smedjebacken , shit va coolt! Win var hög i aktivitetsnivå på platsen och pep lite och tig en stor tugga konstgräs men ligger kvar. Jag hade hjärtat i halsgropen och det var långa minutrar.
Jag hade sällskap av Lotta som offrade en hel dag för att följa med och stötta mig, vänskap ?
Win var lite flamsig och tramsig men nu vet vi lite mer vad vi har att jobba på. 171,5 p och seger känns iallafall gött :-)

Av Malin Johansson - 6 december 2012 22:21

Julen närmar sig och allt ska hinnas med, fixas, trixas, göra mat, städa, julfester, hundträning, julklappar och arbete ! Herregud att det ska vara så här jämt... Jul blir det ju ändå :-)
Vi var på en mysig Julfest med scouterna i tisdags. Kvällen började med en ljusstig i skogen och avslutades med dans kring granen och lite sång av de olika trupperna.


Det börjar bli vinter och Win har fått sin nya sele som satt som en smäck , sjukt nöjd!
Ridhusträning har vi hunnit med i både Malung och Äppelbo och Win blir bättre och bättre med störningar och väljer matte framför allt annat , vi är på rätt väg nu.

       

Ovido - Quiz & Flashcards