Wheats

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Nytt moment - kryp

Av Malin Johansson - 23 maj 2013 07:58

Då var det dags att ta tag i krypet på allvar för att kunna ha det färdigt om några månader då vi tänkte ta oss ut i lägre klass spår :-). Jag har tränat kyp inomhus och där fungerar det bra och han jobbar med rätt attityd men ute blir han lite het, vinglig och tar ibland långa steg fram och då åker såklart kroppen upp. Lite svårt att träna själv i detta moment då man inte ser och gärna belönar vid fel tillfäle.


Men nu är vi på G och jobbar oss igenom detta precis som allting annat. Skickar upp 2 filmer som visar var vi är i träningen just nu.



 
 
Ingen bild

Vonka

23 maj 2013 08:26

Lycka till o glöm inte framåtsändandet, än värre i min värld...

Malin Johansson

23 maj 2013 11:13

Det har vi också börjat med men håller bara på med saktagåendet men det är ju så tråkigt moment !

 
Ingen bild

Camilla & Yoda

23 maj 2013 09:01

Ja det är ett jäkla pill. Jag fick ett bra tips av Frida, det var att göra en förberedelse innan krypet varje gång. Men de kanske du har?
Sen har jag gjort så att jag belöna bara han flyttar fram ett framben, då armbågen tar i. Om du förstår hur jag menar. Har även börjat lära han krypa bakåt. De man belönar får man mer av ;) Så har i alla fall jag gjort, och fungerar bra på min hund.

Malin Johansson

23 maj 2013 11:10

Nån förberedelse har jag dåligt med men belönar på varje steg har jag gjort i massor men försöker ibland krypa lite längre sträcka. Tack för tips!

 
Ingen bild

Maria

23 maj 2013 17:00

Ett tips från mig. När du ställer upp så ställ dig lite längre fram än vanligt genom att hålla handen vid nosen så han inte flyttar efter. När du då säger ligg så har han en bättre position för krypet. Så ställer du även upp på tävling, det är ingen som säger något om du står en fotlängd längre fram än vanlig utgånsposition.

Malin Johansson

24 maj 2013 08:08

Tack, jag jobbar separat med att sätta honom och sedan kliva fram en fotlängd...belöna belöna. Tänker mig att detta är förberedelse nog för att han ska veta vad vi gör och sedan säger jag än så länge lägg dig istället för ligg...kanske dumt men så gör jag iallafall.

 
Ingen bild

Maria

23 maj 2013 17:02

Utgångsposition ska det stå på slutet.:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards