Wheats

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Uppflyttade till lägre Spår igår! Lite musik av Malungs Blåsorkester

Av Malin Johansson - 19 maj 2013 18:16

Jösses vilken dag vi hade igår. Win o jag skulle debutera appell spår i avesta eftersom att där hade vi bra feelning när vi var på lägret och jag kände att här är vi på G. Hemma har han börjat spåra bitvis riktigt bra och nån gång riktigt okoncentrerat  och slarvigt och omotiverat. Sista veckan körde vi olika motivationsspår och det verkade som om farten också snäppade upp ett steg.

Han gjorde ett riktigt bra påsläpp och sög iväg med bra fart och jag såg hur noggrann han var och vips så var pinne 1 i min ficka :-) vi gick vidare och spåret gick upp för en backe där han slog åt höger ca 5 m och snurrade lite uppepå krönet, jag var övertygad om att spåret nu borde gå åt höger men det gjorde det inte och jag litade på att Win hade koll på läget och det hade han, pinne 2 markerades lika tydligt som den första. Sista vinkeln gjorde han riktigt bra och tuffade på nerför slänten mot bilen, herregud går han mot bilen eller spårar han? Motvinden gjorde att han höjde huvudet flera gånger men vi var rätt och slutpinnen hittades....vilken lycka :-) 10 -10 av domarna gjorde ju inte saken sämre.


Lydnaden på klubben var varm och de hade en gröööön appellplan och min brunråtta förvandlades till gräsätande kossa på platsliggningen men fick iallafall poäng på eländet. Att vi fick ligga i 5 min var ju bara bra att få lite extra träning ;-). Lydnaden var sådär men han gör allting och försöker visa att han kan och gör sitt bästa för dagen i den olidliga värmen. Vi slutade på en tredjeplats med 267,5 p och ett UPPFLYTT :-)


Jag och Anna Rosén med Undra hängde ihop hela dagen med våra Kelpar och det var riktigt trevligt med ny bekantskap, hoppas vi ses igen. Alla som deltog i lydnaden blev uppflyttade vilket var riktigt kul. Bra arrangemang av Avesta Bk som vi mer än gärna besöker igen.


Natalie har haft vårkonsert med Blåsorkestern i kyrkan så jag bjuder er på några låtar från den, speciellt till min mamma som bort 75 mil bort och får känna att hon deltar genom bloggen. Natalie spelar solo i den första och jag är grymt stolt över min duktiga dotter som kan många olika saker och dessutom är riktigt duktig.






 
 
Ingen bild

Vonka

19 maj 2013 19:17

Va kul att höra och du är välkommen! *ler*

Malin Johansson

19 maj 2013 21:56

Tackar vi kommer gärna igen :-)

 
Ingen bild

Camilla & Yoda

20 maj 2013 13:15

Grattis va duktiga ni är!!

 
Ingen bild

mamma

20 maj 2013 18:25

Tusen tack,såå jättefint Natalie spelar,njuter o får lite ståpäls verkligen tufft att spela solo,stolt mormor lyssnar med en tår i ögat,kramizar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards