Wheats

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Fridakurs

Av Malin Johansson - 14 maj 2013 22:21

Då har vi varit på vårt efterlängtade lydnadsläger i Mora i helgen med Frida Wallén som instruktör. Jag hade mycket höga förväntningar och måste säga att allihop infriade sig...ja nästan iallafall. Skulle velat vara med med hund båda dagarna men fick iallafall en omgång på lördagen och sedan kikade vi på alla andra. Skönt att se att vi alla har problem fast av lite olika sort för det mesta. Man kan dock se ett visst typ av mönster inom samma ras vilket är lite spännande.


Hela familjen var med och alla hundar givetvis. Vi sov i husvagnen och hade det hur bra som helst, sol, regn, sol, grill, fika och kursande! På lördag kom Nathalie upp och bodde med oss en natt för att sedan dra vidare genom landet på söndagen, kul att få snacka lite på riktigt också!


Win och jag ville ha Fridas tips på fritt följ där han gör en grej med huvudet och gärna skjuter ut baken lite. Huvudet spelar ju egentligen ingen roll men jag vill inte ha det så och då ska det bort, ja inte huvudet men rörelsen såklart ;-). Han går riktigt fint och Frida tyckte bara att vi ska belöna i samma mönster för att få in rumpan som jag upplever som ett stort problem vilket jag uppenbarligen var ensam om. Sedan snackade vi igenom framåtsändandet och alla dess delar för att jag ska komma igång på riktigt ville jag ha lite tips och feedback på det vi gör. Summa av dagen så var det härligt att känna att jag tänker rätt och att vi är på god väg!


Helt underbart gäng i Mora och vi kommer gärna och tränar fler gånger med er, tack snälla för att vi fick haka på.....nu blir ni inte av med oss ;-)


               

 
 
Ingen bild

Camilla & Yoda

14 maj 2013 22:49

Det är så himla kul att gå kurs, och man blir såååå taggad ;)
Lycka till på appellen.!

Malin Johansson

19 maj 2013 18:46

Japp nu är vi på G :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards