Wheats

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

MH med Win

Av Malin Johansson - 15 april 2013 21:42

Då har vi ännu en ångestladdad grej att bocka av från listan, MH avklarat med känd mental status :-)


Vi åkte till Hällefors och mötte där Eikka med Cliff "Slumpen", vi var lika nervös för hur det skulle gå med våra galningar. Rottis kontra Kelpie går ju inte att jämföra men nervositeten hos ägarna är ju ofta av samma kaliber. Win gjorde ett riktigt bra MH och inga kvarstående rädslor. Det som förvånade mig var att han inte drog på haren, han ÄLSKAR den leken men han såg den helt enkelt inte och det var det fler som inte gjorde. En snödränkt appellplan med 15 cm vatten under gjorde att haren inte direkt levde, den hasade sig genom banan och hundarna var ointresserade. Jag blev också mycket förvånad över att han inte reagerade med rädsla vid spökena, å nej här hotas det lagom och sen var allt ok. Även dumpen tycktes inte heller beröra honom liksom skramlet. Tyvärr så låser han sig vid skotten och gjorde likadant på MH, han flyr inte men går inte att få igång i aktivitet igen och det bedöms som rädsla.

Hur som helst så är jag stolt över min gosse och skotten tränar vi hemma i lugn och ro då jag själv har pistol så är det ju enkelt. Tack Eikka för att du filmade hela MH:t och tack Malin Dybeck som tagit alla korten, vilka kompisar :-)


När detta äventyret var klart styrde vi bilen mot Borlänge och la ett appellspår på fotbollsplan som gick superbre, äntligen har han fattat att näsan är rätt bra att ha :). Vi avslutade sedan med Distriktsstyrelsemöte och var hemma 23.00, lång dag men med stora erfarenheter i fickorna.


Blöt plan och det gillas inte kan jag lova!



Hantering
 
Nä nån hare såg han då inte.....

 

Passivitet i 3 min....
 
Avståndsleken var kul....kampar tom med figgen för fullt :-)
 
 
Dumpen...inte speciellt läskig kille
   
Skramlet, ja han är ju inte döv iallafall och inte rädd heller....
 
Spöken!!!
 
Full koll ute i kopplets längt, hotar morrar och skäller när de kommer för nära....
 
Står kvar men när jag tar 2 steg fram så följer han glatt med och konstaterar att de där mysko typerna var människor....
   
Kampar och leker inför skotten...
   
Här har han låst sig och tänker inte leka mer....
   


 
 
Ingen bild

mamma

16 april 2013 16:26

jajamen,ni är så duktiga,tack för fina bilder blir genast lite mer förstående,kul att se,många kramizar på er!

 
Ingen bild

Micke

20 april 2013 18:34

Hej Syrran
Jag måste tyvärr meddela att min bästa kompis har nu somnat för alltid, och det gör så fruktansvärt ont!!!

jag önskar att du var här hos mig nu!

Malin Johansson

25 april 2013 08:46

Älskade bästa bror jag är så ledsen för din skull, kramar i massor!

Hoppas vi ses snart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards