Wheats

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Hd & Ed röntgen

Av Malin Johansson - 27 mars 2013 13:53

Ja nu kom resultatet till slut efter att veterinären skickat in igen, denna gång med bilder!
Jag är sjukt besviken men var förberedd på det eftersom veterinären varnade lite för ett C. Hur som helst så kan jag sluta undra och spekulera. Känns som ett jävligt hårt slag...man vill ju att det ska vara bra. Win kommer ju inte att få några men eller vara begränsad på nåt sätt och det är ju trots allt det viktigaste. Armbågarna var Ua 0 vilket är det bästa.
Jag tackar för alla peppande ord från Facebook , känns otroligt att man faktiskt har så många vänner som bryr sig och tar sig tid att skriva en rad, kram på er. Win är och förblir ju samma hund trots resultatet och vi kommer fortsätta vår bana med lydnad, bruks, skidåkning, löpning och underbara skogspromenader. Jag kommer inte att begränsa honom att utvecklas till min blivande stjärna som är tänkt ?
För att stilla allas nyfikenhet lägger jag upp bilderna. Varför han fått C får jag reda på den 8 april.


Glad Påsk från en ledsen kärring

 
 
Ingen bild

Camill & Yoda

27 mars 2013 15:16

Ja det är bättre att dom får leva ett roligt och aktivt liv, än ett lugnt och tråkigt. Och det bästa är ju att han kan tränas och tävlas en då. :)

En liten fråga hur ser det ut bak i släkten ? är det någon mer som har ?

Malin Johansson

28 mars 2013 08:19

Ja det brukar ju komma från släkten och gör så även i detta fall. Pappan är omröntgad från C till B men har också levt ett minst sagt aktivt liv med massa meriter på sin gedigna lista. Jag är inte speciellt orolig för Win och nån avelshane skulle jag aldrig vilja ha även om möjligheterna fanns, jag vill tävla och träna för min egen och hunden skull men självklart hade det varit gött med ett B.

 
Ingen bild

Brorsan

28 mars 2013 07:38

Det var väldigt tråkigt att höra för din skull !! Jag vet ju hur mycket du vill.... Men som du själv säger, är det fortfarande samma Win !!! Och han ju så härlig, både att titta på och alla hans kunskaper som du redan har lärt honom! Kör på du bara, min Gossip har alltid haft fel på bakkärran men har klarat sig hur bra som helst, och fyller 14år nu!

Ös på Syrran, det brukar du ju göra! Hahaha

puss o Kram/ Din Bror

Malin Johansson

28 mars 2013 08:15

Tack bästa bror, viiste väl att du om nån tror på oss, kramar i massor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards