Wheats

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Framåtsändande försök 2

Av Malin Johansson - 23 januari 2013 09:54

Har nu funderat lite igen och igår testade jag en annan variant av famåtsändande. Min tanke är att inte lägga leksak som dragning och sedan behöva sakta fart och ev få konflikt med leksakerna så nu kom terriervarianten fram igen. Flaska med boll på som används som en upphöjd target, thats the shit ! Carina visade mig detta en gång i tiden när vi höll på med Ronja i framförgåendet, tackar och bockar för alla bra o ha tips genom åren :-). Att ha någon att skicka sina små filmsnuttar till och få feedback är också ett sätt när man är långt ifrån varandra, inte optimalt men det funkar!


Sagt och gjort så åkte vi ner på jobbet för att träna i korridoren, den är iallafall 15 m lång så tanken är att kunna jobba med framåtsändandet (saktagåendet) här. Win fattade ganska snabbt vad jag var ute efter, först klickade jag in nosdutt på bollen på flaskan och sedan började vi gå mot den tillsammans. Lägger upp en liten filmsnutt men tänk bort första klicket ;-) klickar precis när han vrider huvudet och hur smart var det? Nä inte all, men det är många delar att tänka på och ibland blir det fel i mitt huvud....måste tänka klart innan jag påbörjar! Hur som helst så är jag ganska nöjd med denna start och ska försöka köra detta ett tag och sedan utvärdera vad som händer.


Fick också ett genombrott i apporteringen. Istället för att kasta ut den på långt avstånd så gick jag lugnt ut och la den istället och då var det fullgas ut och full gas in :-), var det så enkelt att lösa så är det ju bra.....vi jobbar vidare med detta och varierar övningarna. I fjärrdirigeringen så får jag ljud i uppsittet och igår kom jag fram till att det är ordet SITT som är laddat för honom. Jag körde på bara handtecken istället och då var han tyst :-). En bra kväll helt enkelt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards