Wheats

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Vilken helg...LpI

Av Malin Johansson - 9 december 2012 17:34

Kära nån vilken helg det blev ?. Idag styrde jag bilen mot Rättvik och deras stora körhall för att tävla igen. Kan erkänna att det var svårt att ladda om från igår och inte gjorde det lättare med -18 grader.
Win fick hänga med på läktaren nästan en hel timma innan start vilket var bra, han hinner ladda ur sig och gå ner i aktivitetsnivå.
Platsliggningen - här slukade han några trasbitar från ridhusunderlaget men låg iallafall tyst och stilla. När jag går tillbaka lyckas jag trampa i hundskit så när jag ställde mig bredvid honom kastade han sig bort och tänkte inte komma närmare än 3 m, en 8:a på platsen! Ut och skrapa av skiten i snön och försöka få honom att fokusera igen eftersom vi hade nummer 1. Idag var min plan att inte dunka på med belöning så mkt mellan momenten då han igår slog över några gånger. Idag bättre fokus men attityden försvinner lite när man kör på säkerhet. Rätt bra poäng och vet ju vad vi behöver blir bättre på, idag 173,5 p. I övrigt är jag nöjd med att han fixar miljöombytet så bra och att han skiter i hundar som studsar runt på läktaren och folk som pratar högt, skönt besked och plus i kanten!
Nu blir det att börja lägga om träningen och sikta vidare. Första titeln är i hamn och fler ska det bli .
Tack Nedan-Siljans bk för bra arrangemang som vanligt!

 
 
Lisa

Lisa

9 december 2012 19:44

Grattis igen! Han är ju bara för söt ;)

http://www.tuffiz.se

Malin Johansson

9 december 2012 22:36

Tack Lisa..ja visst är han rätt söt min lille chokladpralin :-)

 
Carolin

Carolin

10 december 2012 13:34

Grattis!!! Tyvärr hann jag ju inte se er, hade fullt upp att arrangera :-)

http://www.arrdiz.se

Malin Johansson

10 december 2012 14:02

Tack :-)
Ja det är mycket att stå i när vi förvirrade, nervösa förare kommer och invaderar ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards