Wheats

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Veckan hitintills

Av Malin Johansson - 29 november 2012 08:32

Det har varit en rätt bra vecka hitintills, som vanligt fullt med hundaktiviteter men försöker hinna med hemmet också. I måndags började våra sena ridhusträningar och man är nog lite halvgalen som åker och tränar 21.30 måndagskvällar men har inget annat att välja på. Det var hur som helst riktigt skönt att träna inomhus i värmen och Win skötte sig bra trots att han inte varit där på över 1 år. Han är inte alls så känslig för olika miljöer utan är mer att han gasar igång när det är andra hundar med, speciellt Siw som är hans ögonsten i livet ! Vi körde platsliggning och han ligger absolut kvar men han piper, blir för hög i aktivitetsnivån helt enkelt. När jag lägger honom själv är han tyst och fin så vi jobbar på.


Här är Emma när hon kollar in Rufus som springer i sin boll i vardagsrummet, gissa om det är spännande för en foxterrier ;-)

 


I tisdags var jag och Natalie och tränade lite Juniorhandling, inte helt lätt att få en 11-åring att springa med lätta naturliga steg....hur fasiken ska jag lyckas förklara för henne? Nåja hon växer ju så det knakar och jag tror att det är bara så att motoriken inte hänger med. Vi har hittat ett nytt sätt att ställa upp henne på som är riktigt snyggt, det gick inte förut när Natalie var mindre, då försvann hon bakom hunden ;-). Det blev även lite lydnad och trixträning i den nykomna snön.

   

Igår var jag och en tjej från klubben och körde ett kort lydnadspass och jag fick en ny hund att lägga plats med, superbra. Win blir alldeles till sig och piper på platsen men har ingen tendens att resa sig eller engagera sig i den andra hunden....det blir liksom bara för mycket. Supertack att någon ställer upp och lägger plats med min hund trots att han piper!

Väl hemma igen blev det en långpromenad och sedan årets första Sparktur, tänk att det är så barnsligt roligt att åka spark. Föret var inte optimalt och jag fick slita rejält i början då Win mest skulle hugga mig i benen och springa bredvid och skälla. men sen rätt som det var ändrade han sig och började dra :-)


Måste ju också skryta lite med att jag tar mig egentid på gymmet varannandag med styrketräning och löpning efteråt. Riktigt skönt!


Här är några klipp med Natalie som övar på klarinetten, såklart iförd hundkläder ;-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards