Wheats

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin Johansson - 6 juli 2012 10:27

Igår efter ett varmt lydnadspass så gick jag och Elin med hundarna upp i skogen till vår älskade badbäck. Hundarna hoppade genast i och toklekte och Nikki simmade runt som en fisk hela tiden. Win var mest galen och studsade runt och plaskade, underbart att se dem leka så fint!


         


För övrigt så kämpar vi på med lydnaden och störningstränar mer och mer. Pipleksaker hos andra är nog allra värst för Win som gärna springer dit och kollar om han får låna.

Nu kan jag dock själv ha en pipis att belöna med utan att han drar så det blir bättre hela tiden.

Ikväll åker vi till Mora och miljötränar i tävlingsmiljö, han behöver allt från att bara vara i bilen till att prestera med folk och hundar runt omkring.



Av Malin Johansson - 1 juli 2012 21:19

Då har vi varit servicepersonal till ungdomarna som haft kurs i helgen på Västerdalarnas Hundungdom. De har kursat i freestyle och sovit över i klubbstugan, vilket härligt gäng och vilket fnitter...jag bara älskar att höra dem :-). På Facebook ligger kort på alla deltagare men här i bloggen blir det bara på Natalie och Emma.


Instruktör var suveräna Frida Hedström från Idre och även Laila Gudmunds från Malung som kom och hade kurs i stretching på lördagskvällen, super tack säger jag återigen! 


Här är hela gänget samlade!

 
Laila instruerar hur man stretchar
   
Hopp över benet
 
Snurra runt samtidigt
   
Rulla runt samtidigt
 
Medans ungarna tränade på plan passade jag och Daniel på att köra flera olika varianter på motivationsspår med Win. Det fungerade riktigt bra och nu kan man tom leka med pipisarna i skogen utan att det blir en konflikt :-). Vi började vår appellkurs i veckan som resulterade i att jag ville visa hur Win spårar....alltså rätt kasst ;-). Hur som helst så efter denna helgen så inser jag att han säkert aldrig kommer att spåra som min Ronja men nu är det upp till mig att forma, läsa, tolka rätt! Kommer självklart att går hur bra som helst......till slut! Vägen dit känner jag dock kommer att kantas av både det ena och det andra men det är väl tjusningen antar jag.


Nu ska föräldrarna vila upp sig efter helgen. På tisdag åker Natalie till mormor i Ystad så jag har en stor klump i magen....min lilla flicka vill jag faktiskt ha kvar hemma trots att jag förstår att hon gärna vill ner till mormor och vackra Ystad, finns inget finare än Skåne på sommaren!




Ovido - Quiz & Flashcards