Wheats

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Borlänge, Avesta och midsommar

Av Malin Johansson - 24 juni 2012 19:16

Ja nu blir det en salig röra så häng med !


Vi började med åka till Borlänge för att heja fram Nathalie och Susanne på SM i lydnad och Agility. Vi hade en riktigt härlig dag på fredagen då solen strålade ikapp med ekipagen på banan, grill med tilltugg på kvällen fick avsluta denna dag. Lördagen skulle bli spännande med lydnaden tyckte jag. Nu var det så att det regnade största delen av dagen så det förtog liksom stämningen och tjusningen en hel del. Vi varvade med att titta på ekipagen och gå och värma oss i husvagnen och snacka lite med hundvänner.


Söndagen kom och vi packade ihop och drog till Avesta utställningen. Väl framme i Avesta så regnade det en hel del och det bara ökade. Natalie gjorde ett jättejobb med Softie i Juniorhandlingen trots vädret. Alla skulle gå vidare till final 4,5 tim senare men vi fick avbryta då vi inte fick Softie varm igen, hon bara skakade och skakade trots skubbningar och täcken. Natalie grät hela vägen hem...hade ju så gärna velat vara med i finalen när Märta dömde. Win debuterade i Juniorklass och gjorde bra ifrån sig, ett excellent fick han och sedan var han klar för dagen. 


Här är det precis i början och de är än så länge rätt torra!

   
Här ser man regnet strila över en blundande handler ;-)
 
Domaren hade vett att klä sig i regnställ hon ;-)
 
Att vara glad trots vädret är ju superbra!
   


I Onsdags så opererade jag ut en visdomstand där de hittat cystor kring som tydligen ätit upp mitt käkben så till den milda grad att det nästan är av. Vi var i Falun och gjorde ingreppet på morgonen och sedan sov jag till typ nästa dag. Rätt ont första dagen men inte alls så svullen som jag trodde att jag skulle bli. Nu syns det ingenting på utsidan men är rätt mkt kvar att göra på insidan, återbesök på torsdag nästa vecka för att ta bort stygn och nått som de fyllt hålet med. 


Midsommar i Malung betyder Skinnarspel för oss. Det är ett bygdespel som är helt ljuvligt med Meta Roos och Janne Åström i huvudrollerna. Natalie var med förra året och i år blev det lite mer dans för hennes del. Jätteduktiga är de som tränat hela veckan med långa repetioner och sena kvällar.


Här är barnen som är med och dansar i Skinnarspelet

               

 
 
AC

AC

24 juni 2012 20:41

Grattis! Tjusiga bilder :)

http://www.lillaliam.se

 
Ingen bild

mamma

25 juni 2012 18:14

Grattis,ni är ju bäst! Tack för de jättefina bilderna ifrån Skinnarspelet,sååå fina töserna är i sina kläder,känns nästan som jag var med,minns när vi var där för 8år? sedan,ha de så gött,oj vad glaaad jag blir att äntligen Natalie ska komma till mej,kuligt värre! Kramizar på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards