Wheats

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Viltspår och personspår

Av Malin Johansson - 3 juni 2012 19:37

Helgen har gått i spårets tecken. Jag har personspårat med Win och är allt annat än nöjd, fasiken va svårt det är att få den lilla räkan att spåra hela tiden. Han kan bryta och titta på en stubbe, jaga en fjäril eller helt enkelt bara vika av från spåret som jag tycker utan anledning.

I lördags la jag 3 vinklar och han gick igenom alla och började sedan spåra igen efter det att linan tagit stopp och jag stod kvar i vinkeln. Idag tänkte jag då till och la ett spår helt i medvind och med mjuka böjar. Det blåste rejält och bitvis tappade han spåret, pinnarna får han dock vittring på och kniper. På em la jag ett helt rakt spår i medvind och han gick bra fram till det var 20 m kvar till slutet, då viker han av i 90 grader och vet inte alls vad han höll på med, förb...också. Aja, han är bara 8,5 mån så det ger sig väl men med mina andra hundar har det bara fungerat från början. Nu längtar jag tills Lars-Göran kan ta sig an oss i spårskogen och komma med goda råd och tips!


Emma har viltspårat idag. På fm var det kort liggtid och på em 5 tim och dessutom spöregnat mellan varven. Den lilla superfoxen bara tuffar på och tar allting klockrent, hur säker som helst. Natalie går med henne och även hon sköter sig utmärkt, bara hänger med och är tyst och litar på hunden till 100 %. Ska bli kul att följa deras utveckling i spåret också. Allroundhund? absolut!


På väg från skogen stannade vi på Jofaplan så Natalie och Softie kan börja slipa formen inför sommaren och juniorhandling. Jag tjatar att hon aldrig tränar men det ser ju rätt snyggt ut ändå, lite finesser och säkerhet bara så blir det där bra.


Ser nu fram emot lördag då vi ska till Borlänge på deras Brukshundsutställning, vi kommer att gå i valpklass med några få dagar som marginal och sedan blir det marginal åt andra hållet i Avesta.


Ha de´

 
 
AC

AC

7 juni 2012 22:49

Tack för hjälpen idag :) det var kul att hänga lite på klubben, det är nåt jag saknat från Karlstad! Där var jag jämt på klubben, får försöka komma ner oftare!
Du får testa lite drag nån dag när jag har med mig kickbiken, då är du också snart fast ;)

http://www.lillaliam.se

Malin Johansson

8 juni 2012 11:44

Drag verkar ju hur kul som helst, jag har bara kört skidor i "lagom" takt med mina Wheatentjejer men hoppas på att Kelpien kan bli en räser i spåren. Kickbike vore ju superkul :-)
Ses på söndag!

 
Ingen bild

mamma

8 juni 2012 18:32

Lycka till i morgon,Borlänge,det går säkert jättebra Kramizar på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards