Wheats

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Kurshelg hos Heidi

Av Malin Johansson - 23 maj 2012 18:40

Ja då har vi varit och kursat hos Heidi Billkvam under hela helgen. Vi var ett litet härligt gäng med unghundar allihop så det var lätt att relatera till varandra. De andra hade mycket rena lydnadsövningar/färdigheter som de ville träna men jag skulle som sagt träna föremålshantering vilket visade sig verkligen behövdes ;-)


Win har kommit undan i vardagen mkt när Ronja varit med då det var svårt/omöjligt att tillrättavisa honom om han ex inte kom direkt när jag kallade. Tog jag tag i honom kom ju min bästa polis Ronja och snackade med STORA bokstäver till honom vilket inte var meningen. Han har alltså kommit undan med lite tjat lite att jag skapar en aktivitet när han inte lyssnar vilket han tycker är ball, tror hans andra namn är Allanballan efter denna helgen.


Hur som helst så tog vi tag i det problemet nu och jag känner nu en säkerhet hur jag ska göra när han väljer att inte lyssna på mig. Kanske inte så stort problem men för mig är det det! Med leksak har jag gjort en massa olika bytesgrejer som resulterat i helt fel beteenden på min lilla "vallare", jag har tagit goda råd och testatt men funnit att det inte fungerar och behövde nåt nytt tänk i detta. Jag lägger faktiskt lite krav på honom nu så att det inte blir Rocka loss på plan grejer av det hela, det vill jag ju absolut inte ha och har blivit begränsad i min träning när jag inte kan använda leksak, men nu jäklar är vi på rätt köl igen :-)


Vår lilla lydnadsgrupp tyckte jag var precis lagom stor för helgens övningar och hoppas vi alla möts igen, på kurs, tävling eller nån annan stans i livet. Och Heidi.....jag säger bara STORT TACK för tips råd och stöd, vi kommer tillbaka :-). Jag kan säga att träningvärken i låren kom i måndags....blev många snabba ryck efter Win ;-)


Lite bilder från helgen i en blandad kompott.

 
     

                               

                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards