Wheats

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Kämpar vidare

Av Malin Johansson - 16 maj 2012 08:25

Vi kämpar vidare och varje dag är fortfarande en kamp med sorgen och saknaden av Ronja, det gör så fruktansvärt ont Man blir påmind hela tiden och i de flesta situationerna, hemma, i skogen, på träningsplan osv...MEN jag försöker att hitta tillbaka till glädjen, har ju 3 st till att njuta på även om INGEN kan ersätta min Ronja.

 


I måndags träffades "Måndagsklubben" igen för första gången efter vintern då det nästan rann ut i sanden med sena kvällstider att träna på. Win fick nu försöka fylla Ronjas plats vilket han inte kan men gjorde ett gott försök iallafall. De andra har ju kommit betydligt längre i både lydnad och bruks och även om vi kör en och en så känns det inte riktigt ok, de andra vill ju också ha ut max av våra träningar och med en 8 månaders valp kanske vi inte är så inspirerande för de andra. Hur som helst så behöver vi träna med planerade störningar och det är toppen när vi är vårt lilla gäng. Man behöver alltid nån som tittar på detaljer och det är vi sjukt bra på i måndagsklubben, detaljernas mästare! Win skötte sig riktigt bra och är hur kul som helst att träna med.


Jag är just nu inne i en stillastående fas känns det som, vi kan en massa saker men har ingen direkt säkerhet och riktig stadga i det vi gör och då känns det som om vi står still i utvecklingen. Vi har en massa färdigheter och försöker länka ihop till moment...går det för fort eller? Nej jag tror inte de! Så länge motivationen från Win är där och så länge vi gör nya saker så håller det tror jag.


 


Jag spårar också såklart en del och har gått tillbaka lite till godisspår. Igår la jag snusdosor med "gotta" i och en liggtid på 1,5 tim, mycket bra spårteknik och engagemang så nu känns den delen också bättre.


Till helgen bär det av till Heidi Billkvam för en lydnadshelg, gissa om jag har stora förväntningar på den ;-). Jag hoppas få hjälp med föremålshanteringen och fokuseringen/engagemanget som jag tycker brister vid störning. Jag vill få några bra "verktyg" att jobba med för att komma vidare.


Kram på er där ute

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards