Wheats

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Saknaden är stor!

Av Malin Johansson - 10 maj 2012 10:48

 

Min underbara Ronja har fått somna in för gott och saknaden är så enormt stor att det inte går att beskriva.

Jag vet att du nu säkert leker bland molnen med andra hundar och har det härligt. Jag är så oerhört tacksam för den tid jag fått tillbringa med dig min vän, allt du lärt mig och allt vi upplevt tillsammans.

Jag kommer för alltid att minnas dig med värme och kärlek!

Jag gråter och gråter och tror aldrig det tar slut men vet att med tiden kommer det att kännas bättre och minnena kan aldrig någon ta ifrån mig!


Jag saknar dig min vän   



Jag vill samtidigt tacka till alla som stöttat oss på olika sätt, tack!

Ni andra som bara har ren illvilja och nyfikenhet tänker jag inte ens lägga energi på, skäms på er säger jag bara!

 
 
Elin och Lycke

Elin och Lycke

10 maj 2012 16:30

Även om jag aldrig kände Ronja tycker jag att det är hemskt sorgligt och jag undrar förstås vad som har hänt men jag antar att du kommer att skriva det så småningom. Att läsa om er har varit enormt inspirerande och till viss del är det Ronjas förtjänst att jag valde den kullen jag valde, och fick fina Lycke. Kram på er!

http://wheatenvarning.blogg.se

Malin Johansson

10 maj 2012 20:45

Va härligt att höra Elin, Ronja har inspirerat mig också genom åren. Tänk om alla visste va underbara våra skäggiga hundar är och att det är en allroundhund och inte ett gossedjur i soffan. De älskar att jobba och hänger med på det mesta. Hoppas det går fortsatt bra med Lycke !

 
Ingen bild

mamma

10 maj 2012 17:25

Hej lilla du,ååh så fint skrivit,hoppas alla som läser detta,förstår,jag känner för er alla men tyvärr ,kan bara visa sympati,hoppas ni får bearbeta detta i lugn o ro, Kramizar

Malin Johansson

10 maj 2012 20:46

Tack lilla mamma !

 
Carro

Carro

18 maj 2012 09:42

Beklagar sorgen. Jag vet hur det känns att ta avsked av hundar för tidigt och det är inte roligt

http://carro107.blogspot.se

Malin Johansson

18 maj 2012 10:22

Tack för tanken!

 
Wheaten BArbro

Wheaten BArbro

23 maj 2012 16:01

Kram till er alla från Oss.Så fint du skrivit om älskade Ronja. Det är så fruktansvärt då ens bästa vän måste lämna flocken. Och jag vet av egen erfarenhet att den ena kan ej ersätta den andra.
Jag brukar ju titta in här lite då och då, fast nu var det ett tag sedan. Läser mest på FB som så många andra. Knappande in på Ronjas sida och tårarna kommer då man ser den fina bilden/texten på henne. Det är tre år sedan min Wera fick vandra över regnbågsbron och det känns smärtsamt än idag i vissa stunder.Speciellt då jag ser andra som mist sina wheaten känns det som att det var min sorgedag.
Sköt om er så gott det går och släpp fram tårarna över er älskade Ronja.
Kram Barbro

http://wheatenbarbrosblogg.blogspot.se

Malin Johansson

23 maj 2012 16:09

Tack Barbro, det känns så jävla orättvist så det går inte att beskriva. Jag gråter fortfarande floder varje dag över min älskade Ronja, saknar henne så innerligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards