Wheats

Alla inlägg under mars 2012

Av Malin Johansson - 4 mars 2012 15:16

Nu har bästa Carina med dotter och hund varit och förgyllt vårt sportlov :-) . Vi har åkt skidor ( ja de andra iallafall ) tränat hund och babblat en massa. Så härligt att få rå om er dessa dagarna !


Win har nu lärt sig att trycka apporten i handen på mig och jag har nu även börjat stå upp och backa när han har apporten i munnen, han ska då komma och trycka den i handen. Funkar skitbra :-). Vi har spårat på snö och is och utmanar mig själv i att våga göra detta, både Win och Ronja tar spåren och jobbar på bra t.o.m på ren is! Win har börjat kampa mer och har fått flera pass med störningsträning vilket har gett gott resultat. Så himla kul att börja träna denna lille pralinen på riktigt.....nu kör vi :-)


Ronja har fått lite vittringsapportering ute och har lite bråttom första gångerna och vill gärna tafsa på pinnarna innan hon bestämmer sig för rätt pinne. Efter några gånger är de inte värdefulla och hon nosar snyggt och prydligt och tar sin pinne :-) tror att hon bara behöver bli säker på vad som förväntas att hon ska göra. Vi tränar skiftena innomhus och detta ska jag nu lägga mer krut på, några skiften varje dag får det bli. Annars har jag nu bestämt mig för att inte träna henne i ridhuset då hon får fram en osäkerhet och en tvekan och vi kommer i konflikt, skönt att ha bestämt sig.


Lite bilder blir det såklart på Win när han apporterar och belönas med det bästa, mjukost på tub :-). Några bilder på Win och Carinas Makir när de leker.


       

Ovido - Quiz & Flashcards