Wheats

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Köksövningar

Av Malin Johansson - 22 mars 2012 21:04

Idag hann jag med ett lydnadspass på gräsplanen hemmavid innan det var dags att hämta Natalie som varit på tur med klassen till Falun.

Med win körde jag mest föremålshantering som bestod av lek lek lek, prestera något lek lek lek...ja ni fattar poängen va? Det var gott om störningar men på ganska behörigt avstånd så han fixade det riktigt bra. När hästarna på andra sidan stora vägen började galoppera omkring i hagen kopplade jag honom dock, vill inte ha en hund över vägen!


Ronja körde jag mycket apporteringsövningar med då detta varit en bristvara i vinter. Även rutan med hela kedjan körde jag igenom och där fattas en del, bara att jobba vidare.


Win fick ett pass i köket ikväll och metallapporten blev kvällens stora övning. Nu tar han den och håller den fint, den var lite äcklig i början men nu ser det riktigt bra ut. Tränade även "huvudet ner" och började med störning för att verkligen få honom att förstå att huvudet ska vara stilla. När jag sitter framför honom så ligger han rätt med benen men när jag står upp så "tappar" han rumpan efter en stund, det accepteras inte....har filmat för att visa vad jag menar. Det gäller att vara noga nu direkt och inte släppa igenom en massa beteenden som jag inte vill ha sen, måste tänka tänka tänka.

 




 
 
Carolin

Carolin

22 mars 2012 21:53

Vad duktig han är! En fundering bara, vad händer om du lägger han på ett inte så halt underlag?? Då blir det kanske lättare att ligga på rätt sätt hela tiden?

http://www.arrdiz.se

 
Ingen bild

Mig själv

22 mars 2012 22:16

Hade honom på mattan också men han tippar efter en stund där också. Tror det måste bli kortare tid mellan belöningarna när han ligger rätt, eller vad tror ni?
/Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards