Wheats

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Mer skidåkning

Av Malin Johansson - 30 januari 2012 08:59

Japp ni ser rätt, mer skidåkning !!

Jag åker skidor minst varannandag nu, så jäkla kul :-).  I helgen har även jag åkt med Natalie och en kompis till henne, den ena hade ljuvligt glid under skidorna och den andra bara fäste. Igår hängde de på mig en ryggsäck med varmchoklad och bullar, vad går upp mot en fika i skogen en strålande vinterdag? Inte mycket iallafall!


I fredags fick jag min livs första skidlektion på längdskidor, gissa om jag fick aha-upplevelser? Jag har ju åkt skidor i några år men inte haft vare sig rätt skidor eller teknik så jag jhar slitit ont många gånger helt i onödan. Hur svårt kan det vara att åka på längden säger ni....jo det kan jag berätta om man ska ha rätt teknik så är det svårt, ja tom skitsvårt! Detta var det bästa jag gjort på länge, att verkligen få lära sig var tyngdpunkten ska vara, hur armarna ska hållas, var ska jag spänna, hur långt ska jag staka, hur sätter man i stavarna, hur skjuter man ifrån, hur flyttar man höften osv osv. Att diagonala hade jag rätt bra kolla med både tyngdpunkt och övrig teknik, men stakåkningen med de olika stilarna har jag ju aldrig kunnat träna då jag har haft dåliga skidor, men nu öppnades en ny port och in kom magmusklerna :-) . Yes ni läste rätt....magmusklerna är nämnligen de där som varit i vila ett bra tag men nu gjort sig påminda om att de finns till för att användas tillsammans med armmusklerna. Just nu känns det som om alla kroppsdelar lever sitt eget liv och bara värker men vad gör väl det? Det ska tränas bort!


Igår fick även Ronja hänga med på ett 5 km tur, full fart men hon drar inte utan springer mest för att hänga med ;-) Hon tycker det är kul att få gasa ur sig och gasar det gör hon gärna när det börjar gå undan. Heja Ronja :-)

 
Ronja efter skidturen

   


Lite mer bilder från vardagen hittade jag också på mobilen
Husse och Emma myser....

 
Natalie tränar "buga" med Emma....
 
Jo en Kelpie sover också ibland ...
 
Win med favvobollen !
 


Vi kämpar vidare med träning av olika slag med hundarna men försöker även göra mycket annat med dem, passa på att njuta av vårt härliga vinterväder är en lyx alla borde unna sig och sina fyrbenta vänner. Ta fram sparken istället för att gå en vanlig promenad tex. Att få pulsa runt i lössnön i skogen och träna de där musklerna som vi inte annars kommer åt, ut och lek i snön :-)


  

 
 
Ingen bild

mamma

4 februari 2012 16:40

Heja på vad du är flitig att åka skidor,lite avundsjuk blir jag,nöjer mej med promenader i skogen,härligt! kramizar på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards