Wheats

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Välkommen "Win"

Av Malin Johansson - 19 november 2011 11:38

Nu har han anlänt, vår nya stjärna "Win"   

Allt började med mina tankar på en arbetshund, jag vill ju tävla och träna på en högre nivå än vad Ronja har kapacitet till. Nathalie Ädel träffade denna lilla hane hos Eike Fokkens på Dragonora kennel och blev överförtjust och sa att denna valpen skulle jag köpa, han är så bra! Jag sa bestämt nej först men beslutet har mognat fram, det är ju en perfekt ras för mig. Sagt och gjort så började samtalen med uppfödaren och kontroller av föräldrar och flera generationer bakåt. 

Igår åkte vi ner till Skällinge ( Varberg ) för att träffa valpen och tiken, helsåld direkt. Såklart var han med hem i bilen  


Väl hemma har det gått jättebra hitintills, Softie och Emma tycker att han är helball och Ronja ska få träffa honom ute först och få vänja sig försiktigt och långsamt, det går säkert bra. Inatt sov han hela natten och jag fick väcka honom 7.30 Efter det har det gått i 300-knyck men nu sover han så gott igen.


Här är några söta bilder på underverket från 6,5 v - 8 v, nya bilder kommer snart.

Han åkte på en tillsägelse av en av uppfödarens tikar och har ett sår under ögat men det läker fint. 


       


 
 
Wheaten Barbro

Wheaten Barbro

19 november 2011 11:57

Åh va kul för dej. Önskar er all lycka till framöver med denna lilla krabat. Kommer naturligtvis att följa er via FB och blogg.

http://wheatenbarbrosblogg.blogspot.com

 
mamma

mamma

19 november 2011 16:31

halloj,vill bara önska den lilla sötnosen välkommen i familjen,hoppas det går bra med de andra fyrbenta familjemedlemmarna,stort lycka till, Kramizar på er

http://vnza

 
Veronica

Veronica

20 november 2011 18:19

Lycka till! Tror du kommer att bli mer än nöjd med rasvalet. :-)

Synd att jag inte visste att ni åkte förbi mig, men ni hade kanske inte tid att stanna till iaf!?

http://https:/livetohundarna.wordpress.com

Malin Johansson

20 november 2011 19:16

Åh det visste jag inte att du bodde så nära, ska tänka på det bästa vända!

 
Linda

Linda

21 november 2011 18:13

Vilken sötnos. Lycka till i framtiden.

http://www.flashtins.se

 
Sandra

Sandra

23 november 2011 19:53

hej fina bilder!!!
kolla gärna in min blogg :)

http://fotochey.bloggplatsen.se

 
Carro

Carro

28 november 2011 12:46

Oj vilken söt liten. Lycka till i framtiden

http://www.carro107.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards