Wheats

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Tävlingshund

Av Malin Johansson - 12 november 2011 16:15

Nu har jag funderat klart och kommer att köpa mig en brukshund. Efter att ha vägt för och nackdelar sedan en rätt lång tid tillbaka så har vi nu bestämt oss. Jag vill ju kunna tävla bruks också och Ronja håller inte skotten som nuläget är iallafall och kanske aldrig fixar det. Hon kommer att få lång tid på sig att vänja sig och kommer att tränas i lydnad som vanligt men inte lika ofta, ser nu efter vila vad som händer med henne och nu bara vill hon!


Hon kommer nu få den tid hon behöver och jag kommer att få träna hund varje dag på ett annat sätt vilket känns otroligt inspirerande. Med den nya hunden kommer vi förhoppningsvis att bli lite mer allätare och Natalie kanske dessutom kommer att få en agilityhund till att köra med lagom tills hon fått mer erfarenhet, det här kommer att bli bra.


På fredag åker vi och träffar underverket som får följa med hem om allt är till belåtenhet från båda håll. Jag säger inte vilken ras det är ännu men gissa kan ni ju alltid göra ;-)



 
 
Helena

Helena

13 november 2011 21:40

Oj, snabba ryck ;) Men vill ju veta vilken ras ju..NU!! Nyfiken i en strut jag! Kul, ni går till bruksras och vi letar mindre ;)Fast vi letar iofs inte, vi väntar på att underverket ska födas med nyår sen hoppas jag Gracie kommer att träna massa med Natalie! Håll tummarna för lite tikar nu.

http://www.winsers.se

Malin Johansson

13 november 2011 21:57

Snabba ryck vet jag inte men nu dök rätt ämne upp:-). Helst hade jag velat haft en Wheaten med alla dessa egenskaper och har inte träffat någon ännu, därav rasbyte. Nu är det ju ingen garanti att denna blir så enastående som jag vill men det känns som om rätt förutsättningar finns.
Helst hade jag satt tänderna i en 7-8 mån hund o kunna börja träna på en gång osv, men det är inte juste mot Ronja. Tror detta kommer att bli bra :-)
Kul att ni väntar på smått så länge, det tålamodet har inte Natalie! Nu eller aldrig gäller här. Vi ser fram emot fler hundgalna flickor på klubben som vi sätter på kartan med våra duktiga ungdomar :-)

 
Elin

Elin

14 november 2011 09:28

Oj jisses vad spännande, stort lycka till i alla fall! :)

http://wheatenvarning.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

14 november 2011 13:03

Men nu blev man ju hur nyfiken som helst!!!! Om jag skulle gissa,,, hmm... få se... jag gissar på kanske en hoffe? eller nej jag har fasiken ingen aning, (hoppas såklart på en aussie ;P )

 
Veronica

Veronica

14 november 2011 21:40

Spännande! Jag gissar på kelpie. :-)

http://https:/livetohundarna.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards