Wheats

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Äntligen, där satt den ! LP II

Av Malin Johansson - 29 augusti 2011 09:00

I helgen så fick jag snilleblixten att jag skulle försöka efteranmäla mig till Särna på lydnadstävlingen. Min tanke var så här: om jag klarar att genomföra en ok tävling där nu efter allt som hände sist så har jag rivit ett hinder till på vägen! Sist vi var där ( för 2 år sedan) så blev Ronja stucken av en jordgeting och vi kunde inte träna på gräs på läääänge då hon betämde sig för att det gräsets fel.


Väl framme möttes vi av Inger Lander och Toja som följde med på rastning med hundarna. Softie fullkomligt skrek av lycka när vi tog ut henne och jag kastade ur mig till Natalie "kanske vi ska efteranmäla dig och Softie också", och hon säger bara "visst". Sagt och gjort och på 35 min skulle regler och moment tryckas in i min dotters skalle. Vi tränade lite med Softie som inte riktigt förstod vad Natalie sa och menade men kör på bara sa jag.


Att jag inte svimmade när de steg in på planen för platsliggningen. Pang...Softie la sig pladask och låg och tittade sig nyfiket men lugnt omkring, det var långa minutrar. Eftersom hon drog nr 1 var det bara att in på plan igen. Hon gjorde ett säkert och lugnt intryck och var jätteduktig. Hon fick superstöd från publiken och bra vägledning från tävlingsledaren som var jättegullig. Trots att hon nollade läggande under gång så fick de 161,5 p och gick och vann klassen. Ja vilken debut :-)


 

 Nu var det min tur och givetvis började det skjutas på en skjutbana lågt bort. Ronja låg kvar på platsen men skakade som ett asplöv när jag kom tillbaka. På lydnaden fick jag kämpa mig igenom då det var störning från skjutbanan. På inkasslning med ställande så precis när jag säger STANNA så slår hon en kullerbytta och ställer sig igen, clownen Ronja :-). Jag är inte nöjd med hur vi fick kämpa men det räckte till LPII och 163,5 p och en tredjeplats. Nu är vi äntligen klara med 2:an och ska störningsträna hela vintern, inga tävlingar förrän nästa höst är det meningen.

 

 

Även klubbkompisen Inger och Toja fick ett 1:a pris i Lkl II och dessutom klassvinnare, grattis till er!

 

 
 
Ingen bild

mamma

29 augusti 2011 10:49

mång stora Grattiskramar på er,vad duktiga ni är,har ju alltid sagt att Softie o Natalie är som hand i handske,passar jättebra ihopa,Kul att Ronja fixade sitt oxå,Jättekuligt för er GRATTISkramar på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards