Wheats

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Dålig motivation

Av Malin Johansson - 14 juni 2011 08:35

Hej på er kära bloggläsare!

Just nu är motivationen nere för räkning och Ronja är halt igen, som vanligt har hon tuggat lös en bit ur en trampdyna och har gått med sko hela helgen då det ömmar alldeles hiskeligt. I helgen blev det bad av Softie och Ronja och en liten klippning fram och bak, resten fick vara då de inte ska ställas i Avesta men det är ju kul om de iallafall är rena.


Sist vi var och tränade på en öppen träning uppstod samma sak som så många gånger förut. Någon vill ha hjälp och jag är bussig och visar och engagerar mig till max och när jag väl tar ut min hund då säger de tack för ikväll och hejdå, inte helt enkelt att träna med störningar när alla åker eller går in och fikar. Jag borde vara van men just nu känns det inte ok, jag kan också behöva hjälp ibland eller iallafall att det är fler på plan samtidigt. Envägsengagemang måste jag sluta med innan jag blir uppäten.


På söndag åker vi till Avesta på hundutställning med Emma, det var så längesedan att jag är riktigt nervös kan jag lova.


Ikväll ska jag träna ungdomarna och det är skitkul, tänk vilken gläldje de har med sina hundar och hur enkelt och okomplicerat allting är, ni är toppen   ni får mig att känna mig levande.


Nu blir det till att borra ner huvudet och försöka gräva fram motivationen igen, den finns där det vet jag!

//Malin

 
 
Veronica

Veronica

14 juni 2011 21:15

Förstår att det känns trist, men är helt övertygad om att det finns alldeles för mycket djävlaranamma i dig för att du ska tappa motivationen någon längre stund. ;-)

Lycka till med Emma i Avesta! :-)

http://livetohundarna.wordpress.com

 
Malin

Malin

15 juni 2011 08:25

Tack Veronica, och ja visst har du rätt, det brukar inte vara så mycket som kräcker mig en längre tid. Vi ska göra vad vi kan i Avesta!
//Malin

http://www.wheats.se

 
Ingen bild

mamma

15 juni 2011 18:17

halloj där,lycka till med Emma till helgen,det går säkert jättebra,håller alla tummar Kramizar på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards