Wheats

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Lydnad i Rättvik

Av Malin Johansson - 26 mars 2011 17:29

Då var tävlingen avslutad för denna gången. 

Ronja gick riktigt bra och jag tycker hon höll ihop men hade öronen mot läktaren och siktet inställt på den öppna dörren där de andra värmde upp utanför.


Hon höll ihop och blev inte låg iallafall och det är det viktigaste! Med mig från tävlingen tar jag att attityden är på väg att ändras och att jag fick stopp på henne i inkallning med ställande, tvärnit ... sedan lite försiktig tillbaka men det är en annan bit. Betygen var 10, 9,5 och några 8:or som sämst förutom "rutan" och fjärren som vi nollade  . Till rutan sprang hon mot dörren och stannde till höger om alla konerna....dubbelkommande och hon tittade sig omkring och flyttade sig men hamnade inte helt rätt. Jag bröt det momentet och skickade på kort avstånd, klappade om och gick vidare. På fjärren snusande hon i backen och sedan hörde hon inte alls på vad jag sa, bröt när inte kontakten fanns och gick vidare.



Man får en liten trösthund i Rättvik när man inte hamnar på pallen och just nu står den bland pokalerna så att jag får skämmas varje gång jag tittar på den.....rätt gullig men jag vill inte ha någon förba...porslinshund, jag vill ha ett föstapris och en rosett!!!


En bild på trösthunden..

 

 
 
Carolin

Carolin

26 mars 2011 19:51

Helt rätt inställning, ta med dig det positiva och gå vidare! Det såg positivt och glatt ut!

Sen kan jag inte annat än hålla med om dom små tröstehundarna...det finns ju roligare grejer ;)

// Carolin, Dizni o Spajk

http://www.arrdiz.se

Malin Johansson

27 mars 2011 16:10

Tack Carolin för de värmande orden :-)
Inte lätt när hon inte beter sig likadant på tävling som på träning, två hundar i en kropp så att säga.

Tanken är god med hundarna som tröst men jag vänder det till ett hån bland priserna, då taggar jag igång !
//Malin

 
Johanna

Johanna

27 mars 2011 17:40

Vad kul med en till Wheatenblogg! Länkar gärna till dig! :)

http://lillamossa.blogspot.com

 
Ingen bild

mamma

27 mars 2011 18:33

jamen trösthunden är väl käck? ni är så jätteduktiga som sträva o sliter,bättre lycka nästa gång ha de göttigt Kram på er

 
Ingen bild

Johanna

27 mars 2011 21:36

Mossa är tack och lov lätt att belöna och tränar mycket och gärna! Enda bekymret är nog att hon lätt tycker att hon kan bättre själv och hittar på egna moment ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 mars 2016 18:51

Natalie fick låna en Husky av Eva Seger i Strängnäs och det blev verkligen en utmaning. Vi åkte ner på lördag för att träna en stund och tur var väl det då det var lite svajigt men på söndag satt det som en smäck. Hon gjorde en miss och missbedömde s...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:58

På söndagen 13/12 var det dags för N atalie att tävla Nordiska Mästerskapen som debutant i landslaget. Kl 8 fick de sina tävlingshundar som är helt okända för dem och kl 9 börjar bedömningen. Natalie fick en Wheatenkille på 9 år som heter Ossian och ...

Av Malin Johansson - 26 december 2015 15:41

Luciahelgen blev en helt fantastisk helg för vår familj då även Daniel kunde åka med till Stockholm för en gångsskull. Tack Moa för hundpassning :-) Win som egentligen bara skulle tävla Rally anmäldes till utställningen ändå, det hade ju gått bra i...

Av Malin Johansson - 18 oktober 2015 18:48


Igår slog vi till med Norsk Vinnare i Hamar. Och som inte det var nog blev han även Bäst i Rasen av 22 Kelpies :-). Jag är så glad över min lilla pärla som haft ett otoligt år! Jag hjälpte också till att ställa 2 Aussies som finns med bland bildern...

Av Malin Johansson - 14 oktober 2015 10:42

Win lyckades erövra ännu en titel och denna gång INTERNATIONELL UTSTÄLLNINGS CHAMPION !!!! Han är helt magisk min bruna lilla pralin och han bara ägde ringen <3. Han slog även till med att bli 4:a i gruppen, hur vanligt är det att en Kelpie plac...

Ovido - Quiz & Flashcards